Obchodné podmienky
Plné znenie obchodných podmienok.
Obchodné podmienky – plné znenie
I. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov
Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len podmienky) sa vzťahujú na obchodné vzťahy medzi kupujúcim a spoločnosťou ROSLY, s.r.o., Hollého 162/17, 01501 Rajec, IČO:47 406 232, zapísaná v registri Okresného súdu Žilina, číslo vložky: 60279/L, oddiel: Sro (ďalej len prevádzkovateľ), uzatvorené prostredníctvom elektronického obchodného domu www.rosly.sk (ďalej len obchod).
Kupujúcim sa rozumie v fyzická, alebo právnická osoba, ktorá po vlastnej autori-zácii odoslala elektronickú objednávku spracovanú systémom obchodu.
Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsa-hujúci informácie o kupujúcom, zozname objednaného tovaru z ponuky obchodu a celkovej cene objednávky, spracované systémom obchodu.
Všeobecné obchodné podmienky bližšie upravujú a upresňujú práva a povin-nosti prevádzkovateľa a kupujúceho vo svojom aktuálnom znení a tvoria neoddeli-teľnú súčasť kúpnej zmluvy.
II. Povinnosti prevádzkovateľa
1. Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že bude svojim zákazníkom dodávať:
• správny druh a množstvo tovaru v kúpnej cene a za platobných podmienok platných v deň odoslania elektronickej objednávky
• tovar vyhovujúci normám, predpisom a nariadeniam platným na území SR
2. Prevádzkovateľ spolu s tovarom dodá kupujúcemu všetky náležité doklady, ktoré sa k tovaru vzťahujú, to znamená:
• Faktúru – daňový doklad
• Dodací (záručný) list prevádzkovateľa
• Záručný list výrobcu (ak ho výrobca tovaru poskytuje).
3. Prevádzkovateľ zabezpečí, aby pri preprave tovaru nedošlo k jeho poškode-niu, tieto opatrenia zahŕňajú balenie tovaru a poistenie.
4. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť:
• za oneskorené dodanie objednaného tovaru zavinené poštou, resp. kuriér-skou službou
• za poškodenie zásielky zavinené poštou, resp. kuriérskou službou
• prípadné nedodanie tovaru, ku ktorému došlo vinou výrobcu (dodávateľa) v dôsledku akéhokoľvek obmedzenia, prípadne zrušenia distribučných práv alebo iných nepredvídateľných prekážok
III. Povinnosti kupujúceho
1. Kupujúci sa zaväzuje:
• objednaný tovar riadne prevziať, skontrolovať neporušenosť obalov a v prí-pade akýchkoľvek závad tieto bezodkladne oznámiť prepravcovi
• zaplatiť za tovar kúpnu cenu v plnej výške a v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania objednávky
2. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením jeho kúpnej ceny.
3. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho prevzatím objed-naného tovaru.
IV. Objednávka, uzatvorenie zmluvy a odstúpe-nie od zmluvy
1. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplne-nie všetkých údajov a náležitostí požadovaných elektronickým systémom pri registrácii kupujúceho, alebo pri realizácii objednávky. Kupujúci odoslaním objednávky vyjadruje súhlas týmito Obchodnými podmienkami v znení platnom v deň odoslania objednávky.
2. . Všetky prijaté elektronické objednávky sú považované za návrh kúpno pre-dajnej zmluvy a sú považované za záväzné pre obe zúčastnené strany.
3. Prijatie objednávky prevádzkovateľom je potvrdené e-mailom na adresu udanú zákazníkom pri registrácii.
4. Prevádzkovateľ akceptuje návrh na zmluvu zo strany kupujúceho dodaním tovaru kupujúcemu.
5. Prevádzkovateľ je oprávnený v závislosti na charaktere obchodu (množstvo, cena, náklady na prepravu, vzdialenosť a pod.) predovšetkým pri cene vyššej ako 200 € (dvesto eur), žiadať kupujúceho o autorizáciu objednávky dôvery-hodným spôsobom, napr. telefonicky alebo písomne. V prípade odmietnutia autorizácie kupujúcim, prevádzkovateľ považuje objednávku za neplatnú.
6. Prevádzkovateľ je oprávnený pri cene objednávky vyššej ako 200 € (dvesto eur) požadovať od kupujúceho platbu vopred.
7. V zmysle ustanovenia § 12 zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji (zákon č. 108/2000 Z. z.) má zákazník právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Pri odstúpení od zmluvy je potrebné dodržať nasledovné podmienky:
• Zašlite dopis (na adresu ROSLY, spol. s.r.o., Hollého 162/17, 01501 Rajec) alebo email na rosly@rosly.sk s textom: “Odstupujem od zmluvy č. (číslo ob-jednávky) a požadujem vrátenie uhradenej čiastky za tovar na účet/adresu (uveďte správne číslo účtu alebo adresu pre platbu zloženkou).” Dátum a podpis.
• Kompletný a nepoškodený tovar, bez známok používania, v pôvodnom obale a s originálnym dokladom o kúpe doručte na vlastné náklady na adresu ROSLY, spol. s.r.o., Hollého 162/17, 01501 Rajec. Tovar neposielajte na do-bierku, doporučujeme vám zásielku poistiť.
• Táto garancia sa nevzťahuje na:
o spotrebný tovar (ako napr. nosiče obrazu, zvuku a informácií, batérie, potraviny a pod.)
o tovar na mieru
o tovar, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť
o tovar na splátky.
Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok vám peniaze za tovar zašleme prevodom/zloženkou na váš účet/adresu v zmysle zákona najneskôr do 15 dní.
8. K vlastnému uzavretiu kúpno-predajnej zmluvy dochádza prevzatím tovaru kupujúcim. Prevádzkovateľ si môže vyhradiť vznik zmluvy potvrdením ob-jednávky.
9. Kupujúci je oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy do siedmich pracovných dní od uzatvorenia zmluvy v zmysle §12 zákona č. 108/2000 Z.z. písomným oznámením na e-mailovú adresu rosly@rosly.sk. O akceptovaní odstúpenia od zmluvy bude kupujúci vyrozumený e-mailom do 24 hodín od obdŕžania odstúpenia. Ak tento e-mail kupujúci neobdrží do tejto stanovenej doby, je jeho právom a povinnosťou telefonicky alebo e-mailom si tieto in-formácie vyžiadať.
10. V prípade odstúpenia od zmluvy sa kupujúci zaväzuje vrátiť tovar prevádzko-vateľovi bez závad a v pôvodnom balení do 10 dní.
11. Prevádzkovateľ sa zaväzuje prevziať tovar a vrátiť kupujúcemu zaplatenú sumu zníženú o výšku preukázateľných nákladov spojených s realizáciou ob-jednávky kupujúceho do 5 pracovných dní odo dňa obdržania vráteného to-varu. Prevádzkovateľ vráti kupujúcemu peniaze po vzájomnej dohode na ku-pujúcim písomne uvedený bankový účet, alebo osobne na prevádzke pre-vádzkovateľa.
12. Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy:
• ak sa realizácia dodania, príp. začiatok alebo pokračovanie plnenia z dôvodov na strane kupujúceho stane nemožným alebo sa opakovane oneskorí napriek určeniu dodatočnej doby
• ak je dôvodné podozrenie, že ide o snahu kupujúceho zavádzať predávajúce-ho uvedením falošných, klamlivých alebo nesprávnych údajov
• ak je dôvodné podozrenie, že ide o útok “hackera” alebo podobné prejavy deštrukčnej činnosti alebo útoku na elektronický obchod rosly.sk.
V. Dodacie podmienky a termíny
1. Miestom plnenia zmluvy sa rozumie korešpondenčná adresa prijímateľa uvedená kupujúcim v elektronickej objednávke. Tovar bude dodaný pre-vádzkovateľom s využitím služieb tretích subjektov, alebo dodá tovar vlast-nými prostriedkami, resp. na základe dohody s kupujúcim (možnosť výberu pri zadávaní objednávky) bude tovar pripravený u prevádzkovateľa, kde si ho kupujúci preberie do 5 pracovných dní po výzve e-mailom od prevádzkovate-ľa obchodu.
2. Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu, prípadne po-šte, alebo prvému dopravcovi na prepravu ku kupujúcemu.
3. Vlastnícke právo na tovar prechádza na kupujúceho pod podmienkou zapla-tenia kúpnej sumy v plnej výške.
4. Prevádzkovateľ dodá tovar kupujúcemu v čo možno v najkratšej dobe (typic-ky do 14 dní) po prijatí elektronickej objednávky. Doba pre dodanie tovaru môže byť vo výnimočných prípadoch dlhšia, a kupujúci bude o nej včas in-formovaný. Nedodanie tovaru do 24 kalendárnych dní, alebo nesúhlas kupu-júceho s predĺženou dobou pre dodanie tovaru, oprávňuje kupujúceho od-stúpiť od zmluvy.
5. Dohodnutá dodacia lehota platí, ak nenastanú nepredvídané alebo od vôle strán nezávislé okolnosti, t. j. okolnosti vylučujúce zodpovednosť, ako naprí-klad všetky prípady vyššej moci, ktoré znemožnia jej dodržanie. K týmto okolnostiam patria tiež úradné zásahy a zákazy, zdržanie spôsobené pri pre-prave alebo colnom odbavení, škody spôsobené počas prepravy len v prípade mimoriadnych okolností a ozbrojené konflikty. Vymenované okolnosti oprávňujú predávajúceho predĺžiť dodaciu lehotu. O týchto okolnostiach je prevádzkovateľ povinný kupujúceho bezodkladne informovať.
6. Tovar bude dodaný kupujúcemu v bežných obaloch, s výnimkou prípadov ak z povahy tovaru, alebo na základe dohody vyplývajú špeciálne požiadavky.
Dodávateľ nemôže zaručiť dostupnosť tovaru ponúkaného elektronickým obcho-dom (napr. z dôvodu posledného kusu – stretnutie sa viacerých objednávok na kon-krétny tovar atď.).
VI. Kúpna cena a platby
1. Ceny produktov prezentované v elektronickom obchode rosly.sk sú uvedené v eurách vrátane dane z pridanej hodnoty.
2. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeny cien, v prípade tlačových chýb, zmeny peňažných kurzov, pri výraznom náraste inflácie alebo pri výrazných zmenách dodávateľských podmienok od výrobcov a ostatných dodávateľov tovaru. O týchto okolnostiach je prevádzkovateľ povinný kupujúceho bezod-kladne informovať. Kupujúci je v týchto prípadoch oprávnený odstúpiť od zmluvy.
3. Kúpna cena je splatná najneskôr pri prevzatí tovaru v prípade dobierky alebo osobného prevzatia.
4. Kupujúci môže za tovar zaplatiť nasledovnými spôsobmi:
• a.) Platba kartou TrustPay
Prostredníctvom platobnej brány. Platobný modul pre užívateľov internet bankin-gu TrustPay. Kupujúci je po potvrdení objednávky presmerovaný z pokladne na bezpečné stránky TrustPay, kde po prihlásení sa svojimi identifikačnými údajmi potvrdí predvyplnený platobný príkaz.
• b.) Prevodný príkaz
Predfaktúru kupujúci uhradí prevodom zo svojho účtu na účet prevádzkovateľa vedeného v Fio banka, a.s., , číslo účtu 2000487073/8330 . Ako konštantný symbol uvedie 0008 a ako variabilný symbol uvedie číslo objednávky. U platby zo zahrani-čia je medzinárodné číslo účtu (IBAN): SK9183300000002000487073, BIC (SWIFT): FIOZSKBAXXX . UPOZORNENIE: Pri prevode platby zo zahraničia hradí všetky bankové poplatky zákazník. V prípade platby prevodným príkazom je splat-nosť ceny okamžitá a objednávka sa stáva pre prevádzkovateľa záväznou až po obdr-žaní platby, pokiaľ sa obe strany nedohodli inak.
• c.) Vkladom na účet
Kupujúci na základe predfaktúry vloží požadovanú sumu na účet prevádzkovateľa – číslo účtu 2000487073/8330. Do účelu platy uvedie číslo predfaktúry. V prípade platby vkladom na účet je splatnosť ceny okamžitá a objednávka sa stáva pre pre-vádzkovateľa záväznou až po pbdržaní platby, pokiaľ sa obe strany nedohodli inak.
• d.) Poštovou poukážkou
Kupujúci uhradí predfakúru pomocou poštovej poukážky typu U na adresu pre-vádzkovateľa: rosly.sk, ROSLY, , s.r.o. Hollého 162/17, 015 01 Rajec, číslo účtu 2000487073/8330. V prípade platby poštovou poukážkou je splatnosť ceny okamži-tá a objednávka sa stáva pre prevádzkovateľa záväznou až po pbdržaní platby, pokiaľ sa obe strany nedohodli inak.
• e.) Dobierka
Cenu za objednaný tovar kupujúci zaplatí až pri jeho prevzatí na pošte alebo od ku-riéra. Neúčujeme žiadny príplatok za dobierku.
• f.) V hotovosti
Cenu za objednaný tovar zaplatí kupujúci v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru od prevádzkovateľa na adrese prevádzky v Rajci.
5. Ak je cena tovaru hradená prostredníctvom bezhotovostného platobného styku, je tovar expedovaný najskôr po pripísaní celkovej ceny vrátane DPH v prospech účtu prevádzkovateľa.
6. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo požadovať od kupujúceho platbu vopred, predovšetkým pri takých objednávkach ako je uvedené v čl. IV ods. 5 týchto pravidiel. V prípade odmietnutia zaplatiť objednávku vopred, prevádzkovateľ považuje objednávku za neplatnú.
VII. Záruka, reklamácie, doklady
1. Prevádzkovateľ spolu s tovarom dodá kupujúcemu všetky náležité doklady, ktoré sa k tovaru vzťahujú, to znamená: Faktúru – daňový doklad, Dodací (záručný) list prevádzkovateľa, Záručný list výrobcu (ak ho výrobca tovaru poskytuje).
2. Prevádzkovateľ poskytuje na dodaný tovar záruku výslovne uvedenú v Doda-com liste (dodací list slúži zároveň ako záručný list). Ak nie je v dodacom lis-te uvedené inak je záruka je 24 mesiacov odo dňa predaja.
3. Prevádzkovateľ zodpovedá za závady, ktoré sa na predanom tovare prejavia v záručnej dobe spôsobené závadou materiálu, funkčnou chybou, alebo závady spôsobené pri výrobe, montáži, alebo inštalácii vykonanej prevádzkovateľom.
4. Záruka sa nevzťahuje na závady spôsobené neodbornou obsluhou, neprime-raným zaobchádzaním, použitím čí inštaláciou, ktorá je v rozpore s užívateľ-skou príručkou, elektrostatickým výbojom, alebo na závady spôsobené nad-merným mechanickým opotrebením. Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poško-denia, poveternostných podmienok, alebo prevádzkou v extrémnych a neob-vyklých podmienkach a v rozpore s návodom výrobcu.
5. Záruka zaniká v prípade neoprávneného zásahu do tovaru osobou, ktorá k vykonaniu zásahu nebola výslovne prevádzkovateľom, alebo výrobcom tova-ru splnomocnená.
VIII. Zľavy, poštovné, balné, minimálna hodnota nákupu a konštanty
1. Prevádzkovateľ na základe svojej obchodnej stratégie prideľuje zľavy, ktoré nie sú zo strany kupujúceho nárokovateľné, pokiaľ nie sú uvedené na strán-kach prevádzkovateľa v deň objednávky.
2. Prevádzkovateľ stanovuje poštovné a balné, ktoré sa v objednávke pripočíta-va k hodnote tovaru a ktoré je kupujúci povinný zaplatiť spolu s cenou tova-ru, tak ako je to uvedené na objednávke. O výške poštovného a balného pre-vádzkovateľ informuje na stránkach www.rosly.sk.
3. Poštovné zdarma pri celkovej hodnote objednávky nad 150 € (Platí iba pre doručovanie v rámci Slovenskej republiky).
4. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zmeny v systéme.
IX. Ochrana osobných údajov
Detailné informácie a presné podmienky použitia, spracovania a ochrany osobných údajov sú uvedené v časti Ochrana súkromia.
X. Záverečné a prechodné ustanovenia
1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky platia v znení uvedenom na interne-tovej stránke prevádzkovateľa v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou ak je medzi oboma stranami dohodnuté inak.
2. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia Všeobecných obchodných podmienok a Reklamačného poriad-ku v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky.
3. Vzťahy medzi oboma stranami, ktoré nie sú upravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodné-ho zákonníka a inými súvisiacimi právnymi predpismi.
4. Prípadné spory medzi stranami, ktoré nebudú riešiteľné vzájomnou doho-dou oboch strán, rozhodne príslušný súd SR. Kúpno-predajná zmluva pod-lieha slovenskému právu.